EN
Ško
Gym
Inst
Grp
Školka
Gymnázium
Institut
Grp
Home
O škole
O škole
Ceník
Montessori přístup
Česko-anglická výuka
Druhý stupeň
Rodičovská asociace
Časté dotazy
Ředitelské okénko
Napsali o nás
Kariéra
Dokumenty
Kalendář
Filozofie Duhovky
Co je Duhovka a její vize
Hodnoty Duhovky
Profil absolventa
Přijímání dětí
Naše služby
Družina
Jídelna
Kroužky
Psychologické centrum
Doporučená četba
Náš tým
Vedení školy
Učitelé
Družina
Další důležití lidé
Galerie
Spolupráce
Pomoc a podpora
Projekty
Moje zóna
Kontakty
Projekty
Montessori zahrada
Filozofie Duhovky
Co je Duhovka a její vize
Hodnoty Duhovky
Profil absolventa
Profil Absolventa
Přemýšlení staví výše než dovednosti a znalosti, umí přemýšlet v souvislostech
kriticky hodnotí vše, co se dozvídá. Následně pracuje s tím, co se mu jeví jako smysluplné
postupně nachází svůj vlastní, osobitý způsob myšlení, který dále rozvíjí
věci neposuzuje izolovaně, ale v širším kontextu a souvislostech
udržuje si svěží a otevřený přístup k novým věcem, rozšiřuje si možnosti
zajímá se o principy a logiku věci a nenechá se svázat dogmaty či ideologií
chybu bere jako přirozenou součást učebního procesu
neustále hledá optimální řešení
přijde-li někdo jiný s lepším řešením problému, je připravený se vzdát toho svého
z hlediska významu staví na první místo rozvoj kritického myšlení, dále úroveň dovedností a teprve nakonec znalosti
Vzdělání vnímá jako užitečný nástroj k uchopování světa
ví, že dnešní svět se velmi rychle mění a svět se nebude přizpůsobovat jemu, ale on se musí přizpůsobit světu
chápe, že jde především o to, aby si uměl v životě poradit
celoživotní vzdělávání pro něj není prázdný pojem, ale cesta, kterou chce žít
cítí, že pracovat na sobě, získávat nové dovednosti a znalosti je přirozené a v souladu s tím, co vlastně znamená být člověkem
postupně nachází to, co jej opravdu zajímá a tomu se věnuje do hloubky
Věří, že on sám je tvůrcem svého vlastního života a i svět kolem sebe vnímá jako živý organismus, který se neustále vyvíjí
ví, co chce a jde si za tím
přebírá odpovědnost za vše, co vytváří
je samostatný, má rád svá vlastní řešení, ale nelpí na nich
nebojí se přiznat, že něco neví
přijímá svět takový, jaký je. Když mu něco nesedí, tak s tím aktivně pracuje
nečeká, že jeho problémy za něj vyřeší někdo jiný
reflektuje, co svým chováním způsobuje
víc dělá než mluví
baví ho poznávat svět
Zajímá se o sebe, o druhé a vůbec o život v celé jeho hloubce a šíři
zjišťuje, co potřebuje on sám, jeho rodina, škola, společnost a umí tyto potřeby skloubit
váží si svojí práce i práce druhých
rozumí, že některé věci nemůže obsáhnout sám. Ví, že je součástí celku.
čerpá inspiraci a získává obohacení ze spolupráce s druhými, vytváří společné projekty
hledá čistá řešení, tzn. taková, která jsou nejen v jeho zájmu, ale jsou užitečná i pro ostatní zúčastněné
respektuje dohodnuté principy spolupráce s druhými
zná své místo ve společnosti
dokáže ocenit různé úhly pohledu na jednu věc
Nahoru