Učitelé 1. - 3. třídy

Karin Drozdová
Karin Drozdová
česká učitelka

Proč pracuji v Duhovce
V Duhovce učíme ve strukturovaném výukovém prostředí navrženém tak, aby usnadnilo dětem jejich sebeřízené učení. Vzdělání se tak stává velkou cestou seberealiace a sebeuvědomění. Líbí se mi prostředí Duhovky, protože podporuje a naplňuje zvídavost dětí. Učitel je průvodce, který otevírá mnoho různých cest, učí názornou ukázkou, nikoliv opravováním. Nepřímá výuka a nenucené učení jsou přirozeným přínosem jedinečného prostředí tříd Duhovky.

Co mi pomáhá při mé práci
Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu Ostravské Univerzity obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Deset let jsem vyučovala anglický jazyk na 1. stupni základní školy Vladislava Vančury na Praze 5 - Zbraslavi. Získala jsem zde potřebné zkušenosti, které mi při práci v bilingvním montessori prostředí Duhovky velmi pomáhají. V současnosti absolvuji výcvik Montessori Teacher Education Program.

Tariqun Nabi Choudhury
Tariqun Nabi Choudhury
anglický učitel

Co mi na Duhovce líbí
Duhovka je jedinečná škola, kde mohou žáci postupovat svým vlastním tempem. Učitelé jim to usnadňují tím, že observují každé dítě a vytvářejí bezpečné a příjemné prostředí, v němž je chybování součástí procesu učení, takže se není čeho bát. Výuka probíhá ve věkově smíšených třídách a každému dítěti je dopřán dostatek péče a podpory v jeho sociálním a emocionálním rozvoji.

Co mi v mé práci pomáhá
Studoval jsem učitelství angličtiny jako druhého jazyka a vyrostl jsem v Anglii. Můj čtyřletý syn je bilingvní (angličtina a čeština). To mi dává jedinečnou perspektivu při pozorování a výuce našich žáků. Díky tomu, že jsem před svou zkušeností v Duhovce pracoval 9 let na mezinárodní škole v Praze, mám dobré základy pro práci s žáky, kteří pocházejí z různých prostředí a mají individuální potřeby. Mám zkušenosti s britským státním a mezinárodním vzdělávacím systémem a mám pocit, že můj vlastní styl výuky je v souladu s většinou montessori principů. Montessori pomůcky byly pro mne zcela nové a stále objevuji, jak přínosné jsou při internalizaci dovedností a znalostí. S vedoucími učiteli angličtiny na prvním stupni se neustále společně zamýšlíme nad tím, jakým způsobem pracovat a jaká mít očekávání od našich studentů, kteří mají angličtinu jako druhý jazyk, jsou bilingvní nebo jsou rodilí mluvčí angličtiny.

Roisin Judd
Roisin Judd
anglická učitelka

Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka mě zaujala svou orientací na komplexní rozvoj žáků. Pro práci v Duhovce jsem rozhodla kvůli tomu, jaký důraz škola klade na sociální a emocionální pohodu dětí, nejen na jejich studijní výsledky. Vidím, že v dětech podporuje rozvoj všestranných a vyrovnaných osobností, které chápou svou vrozenou hodnotu a hodnotu, kterou mají pro širší komunitu. Zapojení rodičů do školní komunity je další jedinečnou charakteristikou Duhovky, protože skutečně oživuje montessori zaměření na komunitu. Jsem teprve na začátku své cesty v Duhovce, ale těším se na vše, co nabízí!

Jaké zkušenosti mi v práci pomáhají
Pracovala jsem v různých školkách v Anglii, získala jsem kvalifikaci v oboru předškolní výchovy, dále kvalifikaci TEFL v Praze, včetně doplňkového kurzu Výuka mladých žáků. Pracovala jsem v bilingvní mateřské škole v Praze, která vyznávala hodnoty souznějící s montessori přístupem a účastním se montessori výcviku. Měla jsem možnost pracovat s dětmi v různých prostředích, čímž jsem si vypěstovala neocenitelnou dovednost flexibility – jsem si jistá, že se mi to během mého působení v Duhovce bude velmi hodit, protože flexibilitu vyžadují nejen individuální potřeby dětí a třídy, ale také bilingvní přístup při práci s ostatními učiteli. Budu těžit i ze zkušeností s výukou angličtiny jako cizího jazyka zde v České republice, protože vím, jak podpořit děti s různou úrovní angličtiny – a jak to udělat zábavně.

Tanya Linnegar
Tanya Linnegar
anglická učitelka

Proč pracuji v Duhovce
Montessori přístup jsem objevila díky touze zkoumat alternativní, inovativní výukové přístupy a zlepšovat své vlastní vzdělávací metody. V červnu 2021 jsem na ZŠ Duhovka začala pracovat jako asistentka pedagoga, a právě dokončuji Montessori výcvik pro učitele Lower Elementary. V únoru 2022 jsem s nadšením nastoupila na pozici anglické třídní učitelky a těším se na tuto další kapitolu.

Co mi v mé práce pomáhá
Pocházím ze slunné Jihoafrické republiky. Získala jsem bakalářský titul (BFA) na Univerzitě umění a designu Emily Carr ve Vancouveru v Kanadě. Vždy jsem měla velký respekt k dětem a ráda jsem pracovala s dětmi napříč kulturami na různých pozicích, nejprve jako au pair v Chicagu a poté v roli pečovatelky v USA a Kanadě. Po přestěhování do České republiky jsem začala učit angličtinu ve třídě 2 - 3letých dětí v bilingvní mateřské škole ve Staré Boleslavi, následně jsem se stala učitelkou první třídy na bilingvní základní škole v Brandýse nad Labem, kde jsem také učila angličtinu ve třetí třídě a výtvarnou výchovu v 1. - 3. třídě. S radostí jsem se také podílela na plánování a vedení kreativních programů letních táborů. Nadšeně začleňuji do výuky svou vášeň pro umění a kreativitu, kdykoli je to možné. Ráda inspiruji studenty k lásce ke čtení. Když zrovna neučím, můžete mě společně s mou kočkou najít ponořenou do dobré knihy nebo na cestách, v galerii nebo při fotografování.

Marie Medonis
Marie Medonis
anglická učitelka

Co mám na Duhovce ráda
Myslím, že Duhovka je pro děti skvělá, protože vychází z Montessori pedagogiky – „a následuje dítě“. Takže nezáleží na tom, na jaké úrovni se dítě nachází po akademické či sociální stránce, když vstoupí do třídy, má možnost růst a rozvíjet se. Dítě na prvním stupni základní školy je velmi společenské a montessori přístup zaměřený na mírovou výchovu mu pomáhá získat sociální dovednosti, ze kterých bude těžit po celý život. Tento pocit jistoty, kdy je dítě schopno zvládat sociální situace, má velký vliv na jeho akademické učení. Také způsob, jakým je učivo prezentováno prostřednictvím názorných pomůcek, umožňuje dítěti přecházet od konkrétní roviny k abstraktní.

Co mi v mé práci pomáhá
Jsem montessori průvodkyní už šestnáct let a je to pro mě životní styl. Práce průvodce spočívá v tom, že nejprve formuje sám sebe, a teprve potom může něco předávat dítěti. Montessori metoda podporuje mou touhu učit se celý život a baví mě učit se po boku dítěte. Když se dítě zeptá: „Co to je?“, moje odpověď zní: „Nevím, chceš to zjistit?“

Pavel Nechuta
Pavel Nechuta
český učitel

Proč pracuji v Duhovce
Duhovka je pro děti skvělá, protože jim umožňuje svobodně se rozvíjet v různorodých oblastech a zároveň jim dává vědomosti a dovednosti potřebné pro dnešní svět. Konkrétně je to určitě angličtina, rozvoj spolupráce a pohled na svět bez předsudků. Zároveň dětem tento svobodný přístup přináší rozvoj vlastní zodpovědnosti a aktivní přístup k vlastnímu vzdělávání.

Co mi v mé práci pomáhá
Určitě nejvíc mi pomáhá vystudovaný obor, tedy učitelství pro 1.st. na Ped. f. UK, který mi dává nezbytný 'grunt', tzn. teoretické základy týkající se pedagogiky obecně i jednotlivých předmětů. Kromě toho mi samozřejmě pomohly také specializované kurzy jako třeba Dramatická výchova pro učitele a různé další semináře a knihy týkající se alternativního vzdělávání. A v neposlední řadě je to i 7 let praxe v klasické škole a výchova tří vlastních dětí, které mi pomáhají udržovat si na oblast vzdělávání realistický pohled.

Eliška Obermajerová
Eliška Obermajerová
česká učitelka

Proč pracuji v Duhovce
V Duhovce pracuji ráda, protože mám možnost více individuálně pracovat s dětmi a tento osobnější přístup mi dává větší smysl. Škola mi umožňuje rozvoj jak v jazykových dovednostech, tak i v dalším vzdělávání o montessori systému. Určitě mi také vyhovuje bilingvální prostředí a nutnost spolupráce s rodilým mluvčím v každodenním životě.

Co mi v mé práci pomáhá
Jsem dcerou učitelky a tak jsem měla k této profesi vždy blízko. S dětmi pracuji již od 16 let, kdy jsem začala jezdit na tábory nejdříve jako praktikat a později jako vedoucí, což mě dovedlo k volbě vysoké školy a to Učitelství pro první stupeň ZŠ. K montessori metodice a jejímu systému jsem se dostala až během učitelského praktika na ZŠ Na Beránku, kdy jsem si dala za úkol pochopit vnitřní systém montessori školy. Od té doby už vím, kde je mé místo.
Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, Pedf UK, 2,5 roku montessori praxe v ZŠ a montessori kurz AMS 6-9.

Kristýna Pucci
Kristýna Pucci
česká učitelka

Proč pracuji v Duhovce
Duhovka.. Místo s příjemnou atmosférou a úžasnými lidmi. Místo, kde se ke každému přistupuje s respektem i důvěrou. Místo, kde se klade důraz na individuální přístup a ne na výkon. Žádné stresující prostředí, ale kvalitní podmínky pro každé dítě.

Co mi v mé práci pomáhá
Studium na pedagogické fakultě, zkušenosti s dětmi v zahraničí, pedagogická praxe v Duhovce od roku 2016, mezinárodní Montessori kurz a v neposlední řadě moje děti, to vše mi dává základ pro mou práci učitele.

Olivia Spousta
Olivia Spousta
anglická učitelka

Co se mi na Duhovce líbí
V Duhovce si klademe za cíl poskytovat dětem individuální výuku, která pro ně představuje výzvu v akademické oblasti a zároveň podporuje zdravé sebevědomí a pohodu. Naše třídy jsou dynamické a plné života a pohybu. Děti mají příležitost k aktivnímu kooperativnímu a prožitkovému učení, svobodnému tvůrčímu projevu a mají prostor pro individuální hluboké soustředěné rozjímání. Podporujeme děti v kladení otázek, kritickém myšlení a přebírání odpovědnosti za vlastní učení a v zapojení do širší respektující komunity.

Co mi v mé práci pomáhá
S dětmi pracuji více než 25 let. Posledních 10 let učím na Základní škole Duhovka a předtím jsem asi 2 roky působila v MŠ Duhovka. Mám bakalářský titul z teologie a certifikát AMI pro třídy Lower Elementary. Můj způsob výuky významně ovlivnilo to, že jsem matka, ráda tvořím, souzním s montessori přístupem, mám více než 20letou praxi ve školství - oblasti důležité pro společnost a také fakt, že žiji přes deset let v zahraničí. Každá z těchto životních zkušeností podpořila mé tvůrčí dovednosti při řešení problémů, povědomí o komunitě, odpovědnost a empatický a respektující přístup k sobě i k druhým, bez ohledu na věk! To je to, oč se snažím a zároveň jsou to vlastnosti, které jsou v Duhovce podporovány.

Michaela Sychrová
Michaela Sychrová
česká učitelka

Proč pracuji v Duhovce
Práce v Duhovce mě hluboce naplňuje, protože díky ní je pro mne každý den jiný, plný překvapení a nových výzev. Díky dětem se nikdy nenudím, každý den se učím nové věci a často se dovídám i něco o sobě. V Duhovce jsem našla skvělý tým nadšených lidí, kteří jsou vždy otevřeni novým myšlenkám a nápadům.

Co mi v mé práci pomáhá
Při práci v Duhovce čerpám mimo jiné ze spolupráce s profesorem Hejným pod jehož vedením jsem měla tu čest psát svou diplomovou práci. Profesor Hejný mi poskytl skvělou průpravu pro mou budoucí učitelskou praxi a nový pohled na chápání přístupu učitele a žáka vůbec. Díky němu jsem pochopila, jak velkým přínosem je pro děti vlastní objevování, hledání neobvyklých cest a vlastních způsobů řešení. Při práci s dětmi mi pomáhá také každodenní praxe s mými vlastními dětmi školního věku, které mi ochotně poskytují cennou zpětnou vazbu.
Učitelé 4. - 5. třídy

Dylan Edwards
Dylan Edwards
anglický učitel

Co se mi na Duhovce líbí
Líbí se mi komunita v Duhovce. Téměř všichni jsou veselí a rádi si pomáhají, mezi kolegy i ve škole panuje dobrá energie. Také děti v našem prostředí, ve třídě i ve škole cítí pozitivní energii.

Co mi v mé práci pomáhá
Strávil jsem mnoho let koučováním, prací s mladými lidmi a zjistil jsem, že je třeba zajistit, aby se dítě cítilo dobře a bylo ochotné spolupracovat, aby byl zajištěn stabilní a efektivní základ učení. Absolvoval jsem AMS Montessori výcvik vedený Judy Luman.

Cassandra Moore
Cassandra Moore
anglická učitelka

Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka nabízí úplně jinou zkušenost než tradiční třída. Výuku si do značné míry řídí sami studenti, což znamená, že studenti procvičují dovednosti nebo strategie tak dlouho nebo tak krátce, jak potřebují, aby si je osvojili. Ve duhovkových třídách panuje příjemná atmosféra, která studentům pomáhá zapojit se do probíraného obsahu.
Mé dlouholeté zkušenosti v roli učitele ukázaly, že praktická výuka je pro studenty často tím nejlepším a nejzábavnějším způsobem učení a procvičování. Já sama se nejlépe učím prostřednictvím zážitku. Toto vědomí mě utvrzuje v mém nadšení pro uplatňování montessori metody a různých materiály, které máme k dispozici.

Mé vzdělání a zkušenosti
Vystudovala jsem magisterský obor učitelství na základní škole a od roku 2016 učím. Od roku 2019 pracuji jako učitelka angličtiny v Praze. Během své dlouholeté pedagogické praxe jsem pracovala se studenty mnoha různých schopností a věkových kategorií.

Lenka Nodl
Lenka Nodl
česká učitelka


Co mi v mé práci pomáhá
Základem je moje VŠ studium na pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, montessori kurz a probíhající trénink, celoživotní zkušenosti se vzděláváním školním i volnočasovým na základních školách i v kroužcích a táborech, přirozený zájem o edukaci, psychologii, respektující přístup k lidem i přírodě. V neposlední řadě musím určitě vyzdvihnout zkušenosti rodičovské, které jsou pro mne velkou denní školou a stálou příležitostí k posunu.

Daleen Pillay
Daleen Pillay
anglická učitelka

Co se mi na Duhovce líbí
V Duhovce se mi líbí komunita. Škola umí skvěle zapojit děti, rodiče i učitele rovným dílem do rozhodování a líbí se mi, že se rodiče tolik podílejí na budoucnosti svých dětí. Pomáhá to vytvářet stabilnější vazby mezi rodinami, což zase pomáhá učitelům vzdělávat děti individuálně.

Co mi při práci nejvíce pomáhá
Mám diplom z muzikálového divadla se zaměřením na umělecké ztvárnění a vzdělávání. To mi umožňuje být velmi kreativní učitelkou, což je v montessori vzdělávání zásadní.
Práce v divadle mi při výuce velmi pomáhá. V Duhovce se řídíme principy montessori pedagogiky a je pozoruhodné, jak spolu divadlo a montessori filozofie korelují.

Šárka Poláková
Šárka Poláková
česká učitelka

Co se mi na Duhovce líbí
Na Duhovce se mi líbí jedinečný nápad, kterým je propojení montessori metody s bilingvním vzděláváním. Duhovka je místo plné kreativity a respektu k dětem, rodičům i učitelům.

Co mi v mé práci pomáhá
Při práci v Duhovce využívám svých znalostí, které jsem získala při studiu učitelství pro 1.stupeň na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a během studia Montessori kurzu se zaměřením na věkovou skupinu 6 až 12 let. Během své pedagogické praxe jsem se zúčastnila řady zajímavých vzdělávacích kurzů. Nejvíce na mě zapůsobil kurz "Tváří v tvář historii" a vzdělávací program pro mentory. Mé pedagogické působení ovlivnily jistě také mé zájmy, mezi které patří cestování a sport.

Hana Široká
Hana Široká
česká učitelka

Proč pracuji v Duhovce
Na Duhovce se mi líbí, že dává dětem možnost svobodného osobního rozvoje. Oceňuji respekt k individuálnímu tempu, podporu kritického myšlení. Kompetitivní prostředí je nahrazeno spoluprací, je podporována kreativita dětí. Věřím, že učení spojené s prožitkem pomáhá vytvářet kvalitní základ pro budoucí život našich dětí.

Co mi v mé práci pomáhá
Mám za sebou studium pedagogiky na Karlově univerzitě, 8letou praxi na prvním stupni ZŠ, 2 roky praxe v montessori škole a 2letý montessori kurz. Jsem také matkou tří dětí. Mezi dětmi tak trávím většinu svého času a to mě nutí přemýšlet, jakými cestami jim zajistit co nejlepší budoucnost. Věřím, že touto cestou jsou kvalitní mezilidské vztahy, svobodná vůle a schopnost být zodpovědný za své činy. Přeji si, aby děti, které mě obklopují, zažívaly krásné chvíle objevování v klidném a podnětném prostředí. Toto prostředí Duhovka vytváří.
Asistenti a budoucí učitelé 1. stupně

Patrik Grúner
Patrik Grúner
asistent učitele

Proč pracuji v Duhovce
Duhovka je bezpečným prostředím, kde má každý možnost objevit své schopnosti a projevit svoji jedinečnost. Jako velkou výhodu, zde vidím propojení montessori metody s česko-anglickým vzděláváním. Líbí se mi, že je zde oceňován individuální pokrok žáka a podpora jeho kritického myšlení.

Zkušenosti, které mi v práci pomáhají
Velkou výhodou při práci v Duhovce je má rozmanitá praxe, kterou jsem absolvoval během tří let studia na VOŠ Jabok. Během praxí jsem měl možnost pracovat například s dětmi se specifickými poruchami učení, ADHD, dysfázií, autismem, mentálním či tělesným postižením. Při studiu jsem získal dvouletou praxi v organizaci Nová škola o.p.s. na pozici pedagoga odpoledních klubů a sociálních intervencí v rodinách žáků, kde jsem pracoval jak s dětmi s odlišným mateřským jazykem, tak s dětmi ze sociálně slabších rodin.

Adéla Hájková
Adéla Hájková
asistetka učitele

Co se mi na Duhovce líbí
V Duhovce jsem ráda díky skvělým kolegům i studentům, se kterými mám možnost spolupracovat, a kteří mě každý den učí něčemu novému. Prostředí Duhovky je přátelské a respektující. Líbí se mi také, že jsme jako zaměstnanci podporováni, abychom se dále vzdělávali a rozvíjeli své znalosti a dovednosti.

Co mi při práci nejvíc pomáhá
Při práci v Duhovce nejvíce čerpám z poznatků, které jsem získala během studia na pedagogické fakultě. Zároveň mi studium anglického jazyka umožňuje plynule komunikovat v obou jazycích, kterými se na naší škole mluví, a případně pomáhat s překladem i ostatním, pokud je to potřeba.

Jana Holzerová
Jana Holzerová
asistentka učitele

Co se mi na Duhovce líbí
Žáci v Duhovce jsou podporování k aktivnímu samostatnému učení a při tomto procesu se nebojí chybovat. Chyba je ve škole vnímána jako přirozená součást učení. Učitelé jsou průvodci, kteří žákům v rámci bezpečného prostředí pomáhají s učením se, ale sami se také neustále vzdělávají.

Co mi při práci nejvíc pomáhá
V Duhovce využívám své teoretické znalosti ze studia Učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
S prací s dětmi mám několikaleté zkušenosti jako vedoucí táborů, instruktor plavání a také Hlídačka. V rámci studijního pobytu Erasmus+ jsem působila v České škole Madrid, kde jsem formou sobotní školy vzdělávala děti Čechů žijících ve Španělsku.

Brooke Johnson
Brooke Johnson
asistentka učitele

Yukiko Kashiwabara
Yukiko Kashiwabara
asistentka učitele

V čem je Duhovka pro děti skvělá
Myslím si, že Duhovka je pro děti skvělá díky komunitě, kterou vytváříme ve třídě i v celé škole. Jako montessori škola nabízí dětem příležitosti k rozvoji vlastních schopností, samostatnosti a pěstuje jejich přirozenou touhu po učení. V neposlední řadě je Duhovka skvělým místem, kde děti přijímají jedinečné zážitky z učení v připraveném prostředí, a co je nejdůležitější, budování respektu jako součásti komunitních hodnot ve škole.

Co mi nejvíce pomáhá při práci
Jedním z aspektů mého vzdělání, který mi při práci v Duhovce velmi pomáhá, je mé vzdělání v oboru předškolní výchovy. Má více než desetiletá praxe učitelky zdokonalila mou schopnost komunikovat a spolupracovat se studenty z různých kulturních prostředí, což podporuje pozitivní a inkluzivní vzdělávací prostředí. Během let ve vzdělávání a na základě svých životních zkušeností jsem prožila nejrůznější situace, které mi nakonec pomáhají se stále zlepšovat.

Martina Váňová
Martina Váňová
asistentka učitele

Proč pracuji v Duhovce
Duhovka je pro děti skvělá tím, že jim poskytuje jinou formu výuky než na klasických školách. Učitelé se věnují dětem na 100%. Děti i rodiče dostávají podporu, pomoc a informace ze strany školy. I rodiče jsou součástí školy. Duhovkové děti mají velkou výhodu i v tom, že mohou trávit odpoledne v družině a na školní zahradě nebo využít velký výběr školních odpoledních kroužků.

Co mi při mé práci pomáhá
Při práci v Duhovce mi velice pomáhá moje dlouholetá praxe, práce s dětmi a mé působení na škole v zahraničí. Tato zkušenost mi pomáhá se dobře orientovat v bilingvním prostředí. Dalším velkým přínosem bylo i mé dlouhodobé cestování po jihovýchodní Asii, kde jsem poznávala lidi rozdílných kultur, návyků i náboženství. Tato životní zkušenost mě posílila a často ji využiji při práci s dětmi. A ještě nejsem u konce - Duhovka mě motivuje si neustále doplňovat vzdělání :)
Od roku 2006 asistent učitele ve škole v zahraničí a pak dále poslední 3 roky v Duhovce. Pedagogické studium - asistent učitele v zahraničí i v ČR.
Učitelé 2. stupně

Jan Čermák
Jan Čermák
český učitel

Proč pracuji v Duhovce
Nadšení pro práci okolo dětí. Genius loci - zvláštní kouzlo místa, díky kterému nechodím "do práce", ale stále "do školy". Společné objevování, jak dětem zpřístupnit a zpříjemnit cestu k vědění.

Co mi v mé práci pomáhá
Nejvíce mi pomáhá praxe s různými typy dětí. Od bystrých a rychlých tahounů, až po ty, kteří s učením více či méně bojují. A také určitě zkušenost z Tanzanie, kde jsem se naučil trpělivosti, když jsem čekal 16 hodin na zpožděný vlak. :)
A samozřejmé mé vzdělání a praxe:
- 7 let praxe (z toho 4 roky v montessori prostředí)
- Monte kurzy: Čeština pro průzkumníky (Montessori ČR), AMI Montessori 12-18 workshop (Jenny Marie Höglund), Jak založit Montessori třídu (ZŠ Montessori Kladno), přednáška Claus-Dieter Kaul - Montessori 12-18.
- Ostatní kurzy: Filosofie pro děti P4C, Komplexní práce s třídním kolektivem, Badatelsky orientované vyučování, Práce s chybou v českém jazyce, Sloh bez obav, Šikana.

Joshua P. Dionne
Joshua P. Dionne
anglický učitel

Michaela Freyová
Michaela Freyová
učitelka fyziky a chemie

Co se mi na Duhovce líbí
Duhovku vnímám jako fajn prostředí pro děti a jejich rodiče. Líbí se mi otevřená komunikace a pěkné prostory pro výuku. Bude ještě lepší až se dokončí nová výstavba. Práce v Duhovce mi umožňuje propojit teorii s praxí.

Co mi při práci nejvíc pomáhá
Vzhledem k tomu, že učím fyziku a chemii, tak je to kromě vystudování technické školy i praxe v různých firmách. Práce v zahraničních západoevropských firmách mi pomohla nahlížet na řešení různých situací jinýma očima. Dále se účastním seminářů týkající se montessori filosofie. V neposlední řadě i pozice trenéra v orientačním běhu.

Pavel Haase
Pavel Haase
učitel matematiky

Daryl Harrison
Daryl Harrison
anglický učitel

Co se mi na Duhovce líbí
Duhovku jsem si vybral, protože vize a hodnoty školy odrážejí mé vlastní a jsem opravdu nadšený z možnosti učit montessori metodou.

Co mi v mé práci pomáhá
Nejdůležitější částí mých životních zkušeností, které mi při práci v Duhovce nejvíce pomohou, je můj pozitivní přístup k žákům, jejich vzdělávání a touha neustále zlepšovat své vyučovací metody.

Markéta Maivald
Markéta Maivald
česká učitelka

Co se mi líbí na Duhovce
Na Duhovce se mi líbí pestré prostředí, kde se potkávají děti a vyučující s různým kulturním a jazykovým zázemím. V této pestrosti si každé dítě najde své místo, učí se respektu, přátelské a otevřené komunikaci s druhými. Děti jsou na Duhovce vedeny k tomu, aby si uvědomovaly svou vlastní hodnotu, své skryté i zjevné talenty. Jako rodič duhovkových dětí vidím, jak z nich vyrůstají osobnosti, které si dokáží najít své místo v měnícím se světě. V neposlední řadě si děti na Duhovce mohou dovolit být dětmi se vším, co k tomu tomuto krásnému, ale někdy i náročnému období života patří.

Co mi nejvíce pomáhá při mé práci
Primárně je to obor, který jsem vystudovala a kde jsem získala hluboké znalosti předmětu, který budu vyučovat. Dále je to inspirativní studium pedagogiky, které je vedeno zkušenými pedagogy, didaktiky a psychology. Velice mě obohatily mnoholeté zkušenosti s výukou češtiny jako cizího jazyka na české i zahraniční univerzitě. Nesmírně cenné jsou pro mne osobní zkušenosti se systémem výuky na soukromé Montessori škole na Floridě v USA a na státních školách v Nevadě, USA.
Mé vzdělání a zkušenosti
Vystudovala jsem obory bohemistika, anglistika a amerikanistika na FF UP v Olomouci. Doktorát z české filologie jsem obhájila v rocě 2006 na téže univerzitě. Pedagogické vzdělání - učitelství pro 2.stupeň ZŠ a SŠ si druhým rokem doplňuji na FF UPa v Pardubicích. Neustále se vzdělávám v oboru, který budu vyučovat a který mě moc baví. Absolvovala jsem kurzy RWCT, mezi mé oblíbené patří Dílny čtení a Současná literatura pro mládež. Na Pražské psychoterapeutické fakultě se v rámci programu celoživotního vzdělávání průběžně účastním seminářů s tématikou, která mi pomáhá v poznávání sebe i druhých lidí.

Kristýna Přikrylová
Kristýna Přikrylová
česká učitelka

Proč pracuji v Duhovce
V Duhovce se děti podílejí na chodu školy, vytvářejí si prostředí, ve kterém se budou učit a trávit svůj čas, společně o něj pečují. Líbí se mi, že učitel je spíš v roli průvodce a učí děti samostatnosti.

Co mi v mé práci pomáhá
Baví mě vymýšlení nových aktivit ve výuce. Inspirací k výuce Kosmické výchovy je pro mě cestování po Evropě. Nejlepší praxí je mi výchova mých pěti dětí :) Vystudovala jsem MFF UK - Mgr. (v oboru matematika - informatika). Praxi jsem získala v oboru Ma/Programování na gymnáziu (4 roky), na MFF UK (2 roky), ve Scio škole (1 rok), v Montessori škole Na dlouhém lánu (2 roky), v Duhovce (1 rok) a během 6 víkendových kurzů od Clause Dietera Kaula.

Tannia Ríos
Tannia Ríos
učitelka španělštiny

Jan Tichý
Jan Tichý
český učitel
Asistenti 2. stupně

Adéla Hájková
Adéla Hájková
asistetka učitele

Co se mi na Duhovce líbí
V Duhovce jsem ráda díky skvělým kolegům i studentům, se kterými mám možnost spolupracovat, a kteří mě každý den učí něčemu novému. Prostředí Duhovky je přátelské a respektující. Líbí se mi také, že jsme jako zaměstnanci podporováni, abychom se dále vzdělávali a rozvíjeli své znalosti a dovednosti.

Co mi při práci nejvíc pomáhá
Při práci v Duhovce nejvíce čerpám z poznatků, které jsem získala během studia na pedagogické fakultě. Zároveň mi studium anglického jazyka umožňuje plynule komunikovat v obou jazycích, kterými se na naší škole mluví, a případně pomáhat s překladem i ostatním, pokud je to potřeba.

Simona Vosáhlová
Simona Vosáhlová
asistentka učitele

Proč pracuji v Duhovce
Duhovka je místo, kde se děti mohou rozvíjet způsobem, který je vlastní montessori metodě. Samostatnost, seberegulare, sebereflexe; dovednosti, které jsou často na státních školách ponechány k samovolnému progresu, jsou na Duhovce považovány za klíčové a součástí školního kurikula - dítě se učí respektovat a pracovat nejen s ostatními a svým prostředím, ale také samo se sebou - poznává se a své učební styly, uči se ocenit hodnotu samo sebe a své práce. Duhovka cílí na rozvoj dovedností a kompetencí, které děti potřebují a využijí nejen ve studijním, ale také osobním a (budoucím) pracovním životě. U nás jsou děti samy sebou a pracují na cestě ke svému ještě lepšímu já.

Při mé práci v Duhovce mi pomáhá
- diplom z obecná didaktiky, výuka angličtiny jako cizího jazyka, lingvistiky (náuky o jazyku) a anglické dějiny (historie, literatura, hudba, kultura)
- práce s dětmi se speciálními potřebami a dětmi se specifickými potřebami k učení
- dlouhodové profesní i osobní zkušenosti s praxí s dětmi (včetně dětí s SPU) v kontextu dětských táborů, organizace výletů, ale také výuky angličtiny pro 6. a 7. ročník na státní škole
Další učitelé

Gabriela Matoušková
Gabriela Matoušková
učitelka tělesné výchovy
asistentka učitele

Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka mi dává možnost být učitelkou, která své žáky respektuje, přistupuje k nim individuálně, a může tak bezpečně rozvíjet schopnosti a dovednosti, ke kterým mají nadání.

Mé vzdělání a zkušenosti
Vystudovala jsem VOŠ obor sociální pedagogika a momentálně studuji na pedagogické fakultě obor tělesná výchova a sport. Rok jsem žila v Itálii, kde jsem profesionálně hrála fotbal.

Jan Pokorný
Jan Pokorný
učitel IT

Lucie Rogozová
Lucie Rogozová
učitelka tělesné výchovy

Vlaďka Šťastná - Happy
Vlaďka Šťastná - Happy
učitelka výtvarné výchovy

Proč pracuji v Duhovce
Způsob práce, propojení, spolupráce na projektech. Ten proces, ta cesta, vše propojit, umožnit dětem zkušenost i mít přehled, dát vše do souvislostí. Tvůrčí svoboda, hledání inspirace, radost a naplnění, bez ohledu na výsledek. KREATIVITA, možnost reagovat na aktuální kulturní dění, výročí a výstavy. Jestliže chcete cokoliv poznat? Zúčastněte se toho.

Zkušenosti, které mi v práci pomáhají
Asi to, že jsem měla možnost pracovat v různém tvůrčím prostředí. Realizovat a koordinovat projekty - výstavy, festivaly , PR akce, výtvarné workshopy, autorská čtení. Práce v nakladatelství, v nadaci a neziskovém sektoru. Loutkové divadlo a tvorba loutek a výroba kostýmů. Možnost pracovat ve školákách, školách, nadacích a mateřských centrech. Organizování táborů. Cesty po světě a různý způsob práce a pohled na ní. Ale vždy!?..Vlastní odpovědnost, tvůrčí svoboda, kreativita i pokora. To vše mi stále pomáhá, baví a naplňuje při práci s dětmi, i v našem ateliéru...