Učitelé 1. - 3. třídy
Emily De Vega
Emily De Vega
anglická učitelka
Eliška Doláková
Eliška Doláková
česká učitelka
Proč pracuji v Duhovce
V Duhovce pracuji ráda, protože mám možnost více individuálně pracovat s dětmi a tento osobnější přístup mi dává větší smysl. Škola mi umožňuje rozvoj jak v jazykových dovednostech, tak i v dalším vzdělávání o montessori systému. Určitě mi také vyhovuje bilingvální prostředí a nutnost spolupráce s rodilým mluvčím v každodenním životě.
Co mi v mé práci pomáhá
Jsem dcerou učitelky a tak jsem měla k této profesi vždy blízko. S dětmi pracuji již od 16 let, kdy jsem začala jezdit na tábory nejdříve jako praktikat a později jako vedoucí, což mě dovedlo k volbě vysoké školy a to Učitelství pro první stupeň ZŠ. K montessori metodice a jejímu systému jsem se dostala až během učitelského praktika na ZŠ Na Beránku, kdy jsem si dala za úkol pochopit vnitřní systém montessori školy. Od té doby už vím, kde je mé místo.
Učitelství pro 1. stupeň ZŠ, Pedf UK, 2,5 roku montessori praxe v ZŠ a montessori kurz AMS 6-9.
Karin Drozdová
Karin Drozdová
česká učitelka
Proč pracuji v Duhovce
V Duhovce učíme ve strukturovaném výukovém prostředí navrženém tak, aby usnadnilo dětem jejich sebeřízené učení. Vzdělání se tak stává velkou cestou seberealiace a sebeuvědomění. Líbí se mi prostředí Duhovky, protože podporuje a naplňuje zvídavost dětí. Učitel je průvodce, který otevírá mnoho různých cest, učí názornou ukázkou, nikoliv opravováním. Nepřímá výuka a nenucené učení jsou přirozeným přínosem jedinečného prostředí tříd Duhovky.
Co mi pomáhá při mé práci
Vystudovala jsem Pedagogickou fakultu Ostravské Univerzity obor Učitelství pro 1. stupeň základní školy. Deset let jsem vyučovala anglický jazyk na 1. stupni základní školy Vladislava Vančury na Praze 5 - Zbraslavi. Získala jsem zde potřebné zkušenosti, které mi při práci v bilingvním montessori prostředí Duhovky velmi pomáhají. V současnosti absolvuji výcvik Montessori Teacher Education Program.
Tariqun Nabi Choudhury
Tariqun Nabi Choudhury
anglický učitel
Co mi na Duhovce líbí
Duhovka je jedinečná škola, kde mohou žáci postupovat svým vlastním tempem. Učitelé jim to usnadňují tím, že observují každé dítě a vytvářejí bezpečné a příjemné prostředí, v němž je chybování součástí procesu učení, takže se není čeho bát. Výuka probíhá ve věkově smíšených třídách a každému dítěti je dopřán dostatek péče a podpory v jeho sociálním a emocionálním rozvoji.
Co mi v mé práci pomáhá
Studoval jsem učitelství angličtiny jako druhého jazyka a vyrostl jsem v Anglii. Můj čtyřletý syn je bilingvní (angličtina a čeština). To mi dává jedinečnou perspektivu při pozorování a výuce našich žáků. Díky tomu, že jsem před svou zkušeností v Duhovce pracoval 9 let na mezinárodní škole v Praze, mám dobré základy pro práci s žáky, kteří pocházejí z různých prostředí a mají individuální potřeby. Mám zkušenosti s britským státním a mezinárodním vzdělávacím systémem a mám pocit, že můj vlastní styl výuky je v souladu s většinou montessori principů. Montessori pomůcky byly pro mne zcela nové a stále objevuji, jak přínosné jsou při internalizaci dovedností a znalostí. S vedoucími učiteli angličtiny na prvním stupni se neustále společně zamýšlíme nad tím, jakým způsobem pracovat a jaká mít očekávání od našich studentů, kteří mají angličtinu jako druhý jazyk, jsou bilingvní nebo jsou rodilí mluvčí angličtiny.
Roisin Judd
Roisin Judd
anglická učitelka
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka mě zaujala svou orientací na komplexní rozvoj žáků. Pro práci v Duhovce jsem rozhodla kvůli tomu, jaký důraz škola klade na sociální a emocionální pohodu dětí, nejen na jejich studijní výsledky. Vidím, že v dětech podporuje rozvoj všestranných a vyrovnaných osobností, které chápou svou vrozenou hodnotu a hodnotu, kterou mají pro širší komunitu. Zapojení rodičů do školní komunity je další jedinečnou charakteristikou Duhovky, protože skutečně oživuje montessori zaměření na komunitu. Jsem teprve na začátku své cesty v Duhovce, ale těším se na vše, co nabízí!
Jaké zkušenosti mi v práci pomáhají
Pracovala jsem v různých školkách v Anglii, získala jsem kvalifikaci v oboru předškolní výchovy, dále kvalifikaci TEFL v Praze, včetně doplňkového kurzu Výuka mladých žáků. Pracovala jsem v bilingvní mateřské škole v Praze, která vyznávala hodnoty souznějící s montessori přístupem a účastním se montessori výcviku. Měla jsem možnost pracovat s dětmi v různých prostředích, čímž jsem si vypěstovala neocenitelnou dovednost flexibility – jsem si jistá, že se mi to během mého působení v Duhovce bude velmi hodit, protože flexibilitu vyžadují nejen individuální potřeby dětí a třídy, ale také bilingvní přístup při práci s ostatními učiteli. Budu těžit i ze zkušeností s výukou angličtiny jako cizího jazyka zde v České republice, protože vím, jak podpořit děti s různou úrovní angličtiny – a jak to udělat zábavně.
Tanya Linnegar
Tanya Linnegar
anglická učitelka
Proč pracuji v Duhovce
Montessori přístup jsem objevila díky touze zkoumat alternativní, inovativní výukové přístupy a zlepšovat své vlastní vzdělávací metody. V červnu 2021 jsem na ZŠ Duhovka začala pracovat jako asistentka pedagoga, a právě dokončuji Montessori výcvik pro učitele Lower Elementary. V únoru 2022 jsem s nadšením nastoupila na pozici anglické třídní učitelky a těším se na tuto další kapitolu.
Co mi v mé práce pomáhá
Pocházím ze slunné Jihoafrické republiky. Získala jsem bakalářský titul (BFA) na Univerzitě umění a designu Emily Carr ve Vancouveru v Kanadě. Vždy jsem měla velký respekt k dětem a ráda jsem pracovala s dětmi napříč kulturami na různých pozicích, nejprve jako au pair v Chicagu a poté v roli pečovatelky v USA a Kanadě. Po přestěhování do České republiky jsem začala učit angličtinu ve třídě 2 - 3letých dětí v bilingvní mateřské škole ve Staré Boleslavi, následně jsem se stala učitelkou první třídy na bilingvní základní škole v Brandýse nad Labem, kde jsem také učila angličtinu ve třetí třídě a výtvarnou výchovu v 1. - 3. třídě. S radostí jsem se také podílela na plánování a vedení kreativních programů letních táborů. Nadšeně začleňuji do výuky svou vášeň pro umění a kreativitu, kdykoli je to možné. Ráda inspiruji studenty k lásce ke čtení. Když zrovna neučím, můžete mě společně s mou kočkou najít ponořenou do dobré knihy nebo na cestách, v galerii nebo při fotografování.
Pavel Nechuta
Pavel Nechuta
český učitel
Proč pracuji v Duhovce
Duhovka je pro děti skvělá, protože jim umožňuje svobodně se rozvíjet v různorodých oblastech a zároveň jim dává vědomosti a dovednosti potřebné pro dnešní svět. Konkrétně je to určitě angličtina, rozvoj spolupráce a pohled na svět bez předsudků. Zároveň dětem tento svobodný přístup přináší rozvoj vlastní zodpovědnosti a aktivní přístup k vlastnímu vzdělávání.
Co mi v mé práci pomáhá
Určitě nejvíc mi pomáhá vystudovaný obor, tedy učitelství pro 1.st. na Ped. f. UK, který mi dává nezbytný 'grunt', tzn. teoretické základy týkající se pedagogiky obecně i jednotlivých předmětů. Kromě toho mi samozřejmě pomohly také specializované kurzy jako třeba Dramatická výchova pro učitele a různé další semináře a knihy týkající se alternativního vzdělávání. A v neposlední řadě je to i 7 let praxe v klasické škole a výchova tří vlastních dětí, které mi pomáhají udržovat si na oblast vzdělávání realistický pohled.
Kristýna Pucci
Kristýna Pucci
česká učitelka
Proč pracuji v Duhovce
Duhovka.. Místo s příjemnou atmosférou a úžasnými lidmi. Místo, kde se ke každému přistupuje s respektem i důvěrou. Místo, kde se klade důraz na individuální přístup a ne na výkon. Žádné stresující prostředí, ale kvalitní podmínky pro každé dítě.
Co mi v mé práci pomáhá
Studium na pedagogické fakultě, zkušenosti s dětmi v zahraničí, pedagogická praxe v Duhovce od roku 2016, mezinárodní Montessori kurz a v neposlední řadě moje děti, to vše mi dává základ pro mou práci učitele.
Olivia Spousta
Olivia Spousta
anglická učitelka
Co se mi na Duhovce líbí
V Duhovce si klademe za cíl poskytovat dětem individuální výuku, která pro ně představuje výzvu v akademické oblasti a zároveň podporuje zdravé sebevědomí a pohodu. Naše třídy jsou dynamické a plné života a pohybu. Děti mají příležitost k aktivnímu kooperativnímu a prožitkovému učení, svobodnému tvůrčímu projevu a mají prostor pro individuální hluboké soustředěné rozjímání. Podporujeme děti v kladení otázek, kritickém myšlení a přebírání odpovědnosti za vlastní učení a v zapojení do širší respektující komunity.
Co mi v mé práci pomáhá
S dětmi pracuji více než 25 let. Posledních 10 let učím na Základní škole Duhovka a předtím jsem asi 2 roky působila v MŠ Duhovka. Mám bakalářský titul z teologie a certifikát AMI pro třídy Lower Elementary. Můj způsob výuky významně ovlivnilo to, že jsem matka, ráda tvořím, souzním s montessori přístupem, mám více než 20letou praxi ve školství - oblasti důležité pro společnost a také fakt, že žiji přes deset let v zahraničí. Každá z těchto životních zkušeností podpořila mé tvůrčí dovednosti při řešení problémů, povědomí o komunitě, odpovědnost a empatický a respektující přístup k sobě i k druhým, bez ohledu na věk! To je to, oč se snažím a zároveň jsou to vlastnosti, které jsou v Duhovce podporovány.
Michaela Sychrová
Michaela Sychrová
česká učitelka
Proč pracuji v Duhovce
Práce v Duhovce mě hluboce naplňuje, protože díky ní je pro mne každý den jiný, plný překvapení a nových výzev. Díky dětem se nikdy nenudím, každý den se učím nové věci a často se dovídám i něco o sobě. V Duhovce jsem našla skvělý tým nadšených lidí, kteří jsou vždy otevřeni novým myšlenkám a nápadům.
Co mi v mé práci pomáhá
Při práci v Duhovce čerpám mimo jiné ze spolupráce s profesorem Hejným pod jehož vedením jsem měla tu čest psát svou diplomovou práci. Profesor Hejný mi poskytl skvělou průpravu pro mou budoucí učitelskou praxi a nový pohled na chápání přístupu učitele a žáka vůbec. Díky němu jsem pochopila, jak velkým přínosem je pro děti vlastní objevování, hledání neobvyklých cest a vlastních způsobů řešení. Při práci s dětmi mi pomáhá také každodenní praxe s mými vlastními dětmi školního věku, které mi ochotně poskytují cennou zpětnou vazbu.
Učitelé 4. - 5. třídy
Dylan Edwards
Dylan Edwards
anglický učitel
Co se mi na Duhovce líbí
Líbí se mi komunita v Duhovce. Téměř všichni jsou veselí a rádi si pomáhají, mezi kolegy i ve škole panuje dobrá energie. Také děti v našem prostředí, ve třídě i ve škole cítí pozitivní energii.
Co mi v mé práci pomáhá
Strávil jsem mnoho let koučováním, prací s mladými lidmi a zjistil jsem, že je třeba zajistit, aby se dítě cítilo dobře a bylo ochotné spolupracovat, aby byl zajištěn stabilní a efektivní základ učení. Absolvoval jsem AMS Montessori výcvik vedený Judy Luman.
Brooke Johnson
Brooke Johnson
anglická učitelka
Cassandra Moore
Cassandra Moore
anglická učitelka
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka nabízí úplně jinou zkušenost než tradiční třída. Výuku si do značné míry řídí sami studenti, což znamená, že studenti procvičují dovednosti nebo strategie tak dlouho nebo tak krátce, jak potřebují, aby si je osvojili. Ve duhovkových třídách panuje příjemná atmosféra, která studentům pomáhá zapojit se do probíraného obsahu.
Mé dlouholeté zkušenosti v roli učitele ukázaly, že praktická výuka je pro studenty často tím nejlepším a nejzábavnějším způsobem učení a procvičování. Já sama se nejlépe učím prostřednictvím zážitku. Toto vědomí mě utvrzuje v mém nadšení pro uplatňování montessori metody a různých materiály, které máme k dispozici.
Mé vzdělání a zkušenosti
Vystudovala jsem magisterský obor učitelství na základní škole a od roku 2016 učím. Od roku 2019 pracuji jako učitelka angličtiny v Praze. Během své dlouholeté pedagogické praxe jsem pracovala se studenty mnoha různých schopností a věkových kategorií.
Lenka Nodl
Lenka Nodl
česká učitelka
Co mi v mé práci pomáhá
Základem je moje VŠ studium na pedagogické fakultě Univerzity Karlovy, montessori kurz a probíhající trénink, celoživotní zkušenosti se vzděláváním školním i volnočasovým na základních školách i v kroužcích a táborech, přirozený zájem o edukaci, psychologii, respektující přístup k lidem i přírodě. V neposlední řadě musím určitě vyzdvihnout zkušenosti rodičovské, které jsou pro mne velkou denní školou a stálou příležitostí k posunu.
Šárka Poláková
Šárka Poláková
česká učitelka
Co se mi na Duhovce líbí
Na Duhovce se mi líbí jedinečný nápad, kterým je propojení montessori metody s bilingvním vzděláváním. Duhovka je místo plné kreativity a respektu k dětem, rodičům i učitelům.
Co mi v mé práci pomáhá
Při práci v Duhovce využívám svých znalostí, které jsem získala při studiu učitelství pro 1.stupeň na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy a během studia Montessori kurzu se zaměřením na věkovou skupinu 6 až 12 let. Během své pedagogické praxe jsem se zúčastnila řady zajímavých vzdělávacích kurzů. Nejvíce na mě zapůsobil kurz "Tváří v tvář historii" a vzdělávací program pro mentory. Mé pedagogické působení ovlivnily jistě také mé zájmy, mezi které patří cestování a sport.
Hana Široká
Hana Široká
česká učitelka
Proč pracuji v Duhovce
Na Duhovce se mi líbí, že dává dětem možnost svobodného osobního rozvoje. Oceňuji respekt k individuálnímu tempu, podporu kritického myšlení. Kompetitivní prostředí je nahrazeno spoluprací, je podporována kreativita dětí. Věřím, že učení spojené s prožitkem pomáhá vytvářet kvalitní základ pro budoucí život našich dětí.
Co mi v mé práci pomáhá
Mám za sebou studium pedagogiky na Karlově univerzitě, 8letou praxi na prvním stupni ZŠ, 2 roky praxe v montessori škole a 2letý montessori kurz. Jsem také matkou tří dětí. Mezi dětmi tak trávím většinu svého času a to mě nutí přemýšlet, jakými cestami jim zajistit co nejlepší budoucnost. Věřím, že touto cestou jsou kvalitní mezilidské vztahy, svobodná vůle a schopnost být zodpovědný za své činy. Přeji si, aby děti, které mě obklopují, zažívaly krásné chvíle objevování v klidném a podnětném prostředí. Toto prostředí Duhovka vytváří.
Asistenti a budoucí učitelé 1. stupně
Jana Adamová
Jana Adamová
asistentka učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Žáci v Duhovce jsou podporování k aktivnímu samostatnému učení a při tomto procesu se nebojí chybovat. Chyba je ve škole vnímána jako přirozená součást učení. Učitelé jsou průvodci, kteří žákům v rámci bezpečného prostředí pomáhají s učením se, ale sami se také neustále vzdělávají.
Co mi při práci nejvíc pomáhá
V Duhovce využívám své teoretické znalosti ze studia Učitelství pro 1. stupeň na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy.
S prací s dětmi mám několikaleté zkušenosti jako vedoucí táborů, instruktor plavání a také Hlídačka. V rámci studijního pobytu Erasmus+ jsem působila v České škole Madrid, kde jsem formou sobotní školy vzdělávala děti Čechů žijících ve Španělsku.
Emilia Fereday-Jaskowski
Emilia Fereday-Jaskowski
asistentka učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Jsem učitelka angličtiny se zkušenostmi z různých vzdělávacích zařízení ve Velké Británii i v zahraničí. Ráda vytvářím poutavé lekce, díky kterým je učení příjemné. Mimo výuku mě baví literatura, studium jazyků a poznávání nových kultur. Duhovku jsem si vybrala kvůli jejímu jedinečnému zaměření na dvojjazyčnost a kulturní integraci. Inovativní přístup školy a její závazek rozvíjet celé dítě mě opravdu zaujaly a souzní s mým vlastním učitelským přístupem.
Co mi v mé práci pomáhá
Vystudovala anglickou literaturu a španělštinu na univerzitě v Readingu a PGCE se statusem kvalifikovaného učitele (QTS) na univerzitě v Exeteru. Jsem také držitelem certifikátu CELTA a absolvovala jsem 120hodinový kurz TEFL, což mě vybavilo praktickými dovednostmi v oblasti výuky angličtiny jako cizího jazyka.
To mě spolu s mými praktickými zkušenostmi s výukou dobře připravili na mou roli v Duhovce. Mám pocit, že jsem se naučila přizpůsobit různým stylům učení a vytvořit příjemné prostředí pro všechny studenty.
Patrik Grúner
Patrik Grúner
asistent učitele
Proč pracuji v Duhovce
Duhovka je bezpečným prostředím, kde má každý možnost objevit své schopnosti a projevit svoji jedinečnost. Jako velkou výhodu, zde vidím propojení montessori metody s česko-anglickým vzděláváním. Líbí se mi, že je zde oceňován individuální pokrok žáka a podpora jeho kritického myšlení.
Zkušenosti, které mi v práci pomáhají
Velkou výhodou při práci v Duhovce je má rozmanitá praxe, kterou jsem absolvoval během tří let studia na VOŠ Jabok. Během praxí jsem měl možnost pracovat například s dětmi se specifickými poruchami učení, ADHD, dysfázií, autismem, mentálním či tělesným postižením. Při studiu jsem získal dvouletou praxi v organizaci Nová škola o.p.s. na pozici pedagoga odpoledních klubů a sociálních intervencí v rodinách žáků, kde jsem pracoval jak s dětmi s odlišným mateřským jazykem, tak s dětmi ze sociálně slabších rodin.
Anna Mišurcová
Anna Mišurcová
asistentka učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Myslím si, že Duhovka je skvělá pro děti, které mají zájem se učit, a dává jim k tomu velký prostor. Zároveň se tak ale děje pod vedením odborníků, kteří je učivem provedou a nastaví jim hranice. Velmi oceňuji, jak se v dětech tímto přístupem rozvíjí tvořivost. Pozoruji na nich, jak je pro ně snadné samostatně přemýšlet a nepotřebují žádné návody. Díky větší svobodě vzdělávání mají velmi otevřenou mysl, z volného prostoru pro tvorbu mají radost a nápady k nim přichází velmi snadno.
Co mi v mé práci pomáhá
Od středoškolských studií jsem hlídala děti nejrůznějšího věku, od vysokoškolských let jsem pracovala v dětských volnočasových klubech (například Dětský koutek Kabinetu múz v Brně). Rok jsem působila jako vychovatelka v lesní školce a následně dva a půl roku jako vychovatelka ve školní družině v ZŠ Štěpánská. Jako dobrovolník jsem docházela také do FOD Klokánek a v současné době jsem přihlášena do programu iniciativy Mezikrok, která se věnuje dětem opouštějícím dětské domovy a jejich následnému zapojení do společnosti.
V současné době studuji obor Sociální pedagogika a sociální práce na VOŠ Dejvická, získala jsem bakalářský titul v oboru Dějiny umění na Masarykově univerzitě.
Martina Váňová
Martina Váňová
asistentka učitele
Proč pracuji v Duhovce
Duhovka je pro děti skvělá tím, že jim poskytuje jinou formu výuky než na klasických školách. Učitelé se věnují dětem na 100%. Děti i rodiče dostávají podporu, pomoc a informace ze strany školy. I rodiče jsou součástí školy. Duhovkové děti mají velkou výhodu i v tom, že mohou trávit odpoledne v družině a na školní zahradě nebo využít velký výběr školních odpoledních kroužků.
Co mi při mé práci pomáhá
Při práci v Duhovce mi velice pomáhá moje dlouholetá praxe, práce s dětmi a mé působení na škole v zahraničí. Tato zkušenost mi pomáhá se dobře orientovat v bilingvním prostředí. Dalším velkým přínosem bylo i mé dlouhodobé cestování po jihovýchodní Asii, kde jsem poznávala lidi rozdílných kultur, návyků i náboženství. Tato životní zkušenost mě posílila a často ji využiji při práci s dětmi. A ještě nejsem u konce - Duhovka mě motivuje si neustále doplňovat vzdělání :)
Od roku 2006 asistent učitele ve škole v zahraničí a pak dále poslední 3 roky v Duhovce. Pedagogické studium - asistent učitele v zahraničí i v ČR.
Tereza Vybíralová
Tereza Vybíralová
asistentka učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka si mě získala svou jedinečnou filozofií. Nabízí prostor pro růst a rozvoj nejen našim dětem, ale i nám, pedagogům. Společně se tak s dětmi vydáváme na cestu poznání, kde se učíme nejen o světě kolem nás, ale především o sobě samých. Sdílíme hodnoty, jako jsou respekt, zodpovědnost, spolupráce a empatie, které jsou našimi základními pilíři, ale nejhezčí na tom je, že tak vytváříme bezpečné prostředí, kde je nám všem dobře.
Co mi v mé práci pomáhá
Základním kamenem je určitě mé pedagogické vzdělání, ale dalšími klíčovými zkušenostmi, které mě podporují v našem bilingvním prostředí, byly dobrovolničení ve francouzské škole a stáž v Londýně. Práce s cizinci je mi blízká také díky vedení jazykových kurzů v komunitním centru pro uprchlíky. V neposlední řadě je to dlouholetá zkušenost s Hejného metodou, která odstartovala moji lásku k matematice a nyní se díky montessori materiálům dále prohlubuje.
Vystudovala jsem Učitelství pro 1. stupeň se specializací na anglický jazyk na Karlově univerzitě, a po dokončení magisterského studia jsem se dva roky věnovala vědeckému bádání v didaktice matematiky v rámci doktorského studia. Ve svém sebevzdělávání pokračuji i nyní, a to prostřednictvím Montessori výcviku.
Stewart Wheeler
Stewart Wheeler
asistent učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovku jsem si vybral, protože mi sedí a cítím, že bych tady mohl zůstat dlouhodobě. Také jsem měl několik přátel, kteří v Duhovce dříve pracovali a vřele mi ji doporučili.
Co mi v mé práci pomáhá
Co mi pomůže při práci v Duhovce je mé vzdělání, vysokoškolský titul a certifikát z učitelství. Také moje předchozí práce v České republice na letních anglických táborech a výuka odpoledních kurzů s mladými studenty.
Učitelé 2. stupně
Toli Batzios
Toli Batzios
anglická učitelka
Co se mi na Duhovce líbí
Líbí se mi filozofie a praxe Duhovky. Vybrala jsem si ji kvůli tomu, jak se skupina a školy Duhovky neustále vyvíjí a vždy se snaží dělat pro své studenty to nejlepší. Duhovka je skvělé místo, kde se dítě může ponořit do učení.
Zaměření se na pozorování a průběžnou zpětnou vazbu od studentů pomáhá udržet studenty v aktivním podílu na vlastním učení.
Co mi v práci pomáhá
Mé vzdělání je směsicí alternativního a tradičního vzdělávání od mateřské školy až po univerzitu. Absolvovala jsem bakalářský program v oboru hudba na New School v New Yorku a pokračuji profesionální hudební kariérou.
Do výuky přináším více než dvacetiletou pedagogickou praxi. Pokračuji ve svém vlastním vzdělávacím dobrodružství a v loňském roce jsem si rozšířila své znalosti TEFL o certifikát Young Learners na Language House Prague.
Nedávno jsem přidala školení pro průvodce kosmickou a jazykovou výukou II (6-12 let) od Institutu Duhovka.
Jan Čermák
Jan Čermák
český učitel
Proč pracuji v Duhovce
Nadšení pro práci okolo dětí. Genius loci - zvláštní kouzlo místa, díky kterému nechodím "do práce", ale stále "do školy". Společné objevování, jak dětem zpřístupnit a zpříjemnit cestu k vědění.
Co mi v mé práci pomáhá
Nejvíce mi pomáhá praxe s různými typy dětí. Od bystrých a rychlých tahounů, až po ty, kteří s učením více či méně bojují. A také určitě zkušenost z Tanzanie, kde jsem se naučil trpělivosti, když jsem čekal 16 hodin na zpožděný vlak. :)
A samozřejmé mé vzdělání a praxe:
- 7 let praxe (z toho 4 roky v montessori prostředí)
- Monte kurzy: Čeština pro průzkumníky (Montessori ČR), AMI Montessori 12-18 workshop (Jenny Marie Höglund), Jak založit Montessori třídu (ZŠ Montessori Kladno), přednáška Claus-Dieter Kaul - Montessori 12-18.
- Ostatní kurzy: Filosofie pro děti P4C, Komplexní práce s třídním kolektivem, Badatelsky orientované vyučování, Práce s chybou v českém jazyce, Sloh bez obav, Šikana.
Michaela Freyová
Michaela Freyová
učitelka fyziky a chemie
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovku vnímám jako fajn prostředí pro děti a jejich rodiče. Líbí se mi otevřená komunikace a pěkné prostory pro výuku. Bude ještě lepší až se dokončí nová výstavba. Práce v Duhovce mi umožňuje propojit teorii s praxí.
Co mi při práci nejvíc pomáhá
Vzhledem k tomu, že učím fyziku a chemii, tak je to kromě vystudování technické školy i praxe v různých firmách. Práce v zahraničních západoevropských firmách mi pomohla nahlížet na řešení různých situací jinýma očima. Dále se účastním seminářů týkající se montessori filosofie. V neposlední řadě i pozice trenéra v orientačním běhu.
Pavel Haase
Pavel Haase
učitel matematiky
Daryl Harrison
Daryl Harrison
anglický učitel
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovku jsem si vybral, protože vize a hodnoty školy odrážejí mé vlastní a jsem opravdu nadšený z možnosti učit montessori metodou.
Co mi v mé práci pomáhá
Nejdůležitější částí mých životních zkušeností, které mi při práci v Duhovce nejvíce pomohou, je můj pozitivní přístup k žákům, jejich vzdělávání a touha neustále zlepšovat své vyučovací metody.
Kristýna Přikrylová
Kristýna Přikrylová
česká učitelka
Proč pracuji v Duhovce
V Duhovce se děti podílejí na chodu školy, vytvářejí si prostředí, ve kterém se budou učit a trávit svůj čas, společně o něj pečují. Líbí se mi, že učitel je spíš v roli průvodce a učí děti samostatnosti.
Co mi v mé práci pomáhá
Baví mě vymýšlení nových aktivit ve výuce. Inspirací k výuce Kosmické výchovy je pro mě cestování po Evropě. Nejlepší praxí je mi výchova mých pěti dětí :) Vystudovala jsem MFF UK - Mgr. (v oboru matematika - informatika). Praxi jsem získala v oboru Ma/Programování na gymnáziu (4 roky), na MFF UK (2 roky), ve Scio škole (1 rok), v Montessori škole Na dlouhém lánu (2 roky), v Duhovce (1 rok) a během 6 víkendových kurzů od Clause Dietera Kaula.
Tannia Ríos
Tannia Ríos
učitelka španělštiny
Jan Tichý
Jan Tichý
český učitel
Květa Vrzáčková
Květa Vrzáčková
česká učitelka
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka je škola, kam děti rády chodí. Umožňuje jim individuálně bilingvně rozvíjet své schopnosti a dovednosti. Vede je k přebírání zodpovědnost za své vzdělávání.
Co mi v mé práci pomáhá
Na bilingvním Rakouském gymnáziu jsem získala neocenitelný základ akademických znalostí a nadšení pro vzdělávání. Při studiu v USA jsem si rozšířila obzory a vypilovala angličtinu. Na právnické fakultě jsem získala schopnost systematického a logického přístupu k řešení problémů. Mé vlastní děti mne naučily, že život je pestrý a nejdůležitější je trpělivý láskyplný přístup. A za posledních 12 let pedagogické praxe na waldorfských školách jsem vše mohla bohatě trénovat. Jsem absolventka programu Učitel naživo.
Asistenti 2. stupně
Běla Bílková
Běla Bílková
asistentka učitele
Adéla Hájková
Adéla Hájková
asistentka učitele
Co se mi na Duhovce líbí
V Duhovce jsem ráda díky skvělým kolegům i studentům, se kterými mám možnost spolupracovat, a kteří mě každý den učí něčemu novému. Prostředí Duhovky je přátelské a respektující. Líbí se mi také, že jsme jako zaměstnanci podporováni, abychom se dále vzdělávali a rozvíjeli své znalosti a dovednosti.
Co mi při práci nejvíc pomáhá
Při práci v Duhovce nejvíce čerpám z poznatků, které jsem získala během studia na pedagogické fakultě. Zároveň mi studium anglického jazyka umožňuje plynule komunikovat v obou jazycích, kterými se na naší škole mluví, a případně pomáhat s překladem i ostatním, pokud je to potřeba.
Marie Jandlová
Marie Jandlová
asistentka učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Vybral jsem si Duhovku, protože mě zaujal její přístup ke vzdělávání, který klade důraz na individualitu a rozvoj každého dítěte. Líbí se mi, že se zaměřuje na montessori metodu, která podporuje samostatnost, kreativitu a přirozenou zvědavost dětí.
Co mi v mé práci pomáhá
Při práci v Duhovce mi nejvíce pomáhají mé zkušenosti z předchozího působení jako asistentka pedagoga na základní škole, kde jsem měla možnost pracovat s dětmi a rozvíjet jejich dovednosti.
Absolvovala jsem kurz asistenta pedagoga a studuji bakalářské studium, obor angličtina a základy společenských věd.
Jan Marek
Jan Marek
vychovatel v družině
asistent učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Rád bych v Česku viděl více škol, které se snaží v dětech podporovat jejich přirozenou schopnost učit se, které je učí věci chápat, ne pouze memorovat. Jako důležité vidím to, aby viděly věci v souvislostech a dokázaly své znalosti obratně využít, až se jim to bude skutečně hodit. Kritické myšlení a schopnost přizpůsobit se budou nejdůležitějšími schopnostmi 21. století. A podporu přesně těchto vlastností jsem našel v Duhovce.
Co mi při mé práci pomáhá
Znovunalezení smyslu a touhy působit ve vzdělávání. Taky poznatky z cest po Evropě, studium učitelství na Jihočeské univerzitě nebo třeba práce jako asistent pedagoga v radošovické MŠ či jako doučující češtiny a matiky.
Gabriela Matoušková
Gabriela Matoušková
učitelka tělesné výchovy
asistentka učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka mi dává možnost být učitelkou, která své žáky respektuje, přistupuje k nim individuálně, a může tak bezpečně rozvíjet schopnosti a dovednosti, ke kterým mají nadání.
Mé vzdělání a zkušenosti
Vystudovala jsem VOŠ obor sociální pedagogika a momentálně studuji na pedagogické fakultě obor tělesná výchova a sport. Rok jsem žila v Itálii, kde jsem profesionálně hrála fotbal.
Další učitelé
Olga Kozánková
Olga Kozánková
učitelka hudební výchovy
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka mě nadchla svojí otevřeností, respektujícím a vstřícným prostředím. Mám ráda otevřenost, přátelskost a kreativitu duhovkových dětí. Baví mě tady objevovat nové cesty ve výuce hudby ve spojitosti s montessori pedagogikou, s projekty, vzdělávacími akcemi nebo spoluprací s kolegy.
Co mi v mé práci pomáhá
Hudbu učím 25 let, mám praxi v ZUŠ, v ZŠ nebo na Pedagogické fakultě. Velmi ráda dělám hudební workshopy pro děti v rámci různých projektů, hudebních festivalů a ve spolupráci s oddělením vzdělávacích programů České filharmonie.
Absolvovala jsem Pedagogickou fakultu UK v Praze. Snažím se neustále se dále vzdělávat oblasti hudební pedagogiky nebo pedagogických trendů. Významnými „učiteli“ jsou mi děti (nejen ty vlastní).
Gabriela Matoušková
Gabriela Matoušková
učitelka tělesné výchovy
asistentka učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka mi dává možnost být učitelkou, která své žáky respektuje, přistupuje k nim individuálně, a může tak bezpečně rozvíjet schopnosti a dovednosti, ke kterým mají nadání.
Mé vzdělání a zkušenosti
Vystudovala jsem VOŠ obor sociální pedagogika a momentálně studuji na pedagogické fakultě obor tělesná výchova a sport. Rok jsem žila v Itálii, kde jsem profesionálně hrála fotbal.
Jan Pokorný
Jan Pokorný
učitel IT
Lucie Rogozová
Lucie Rogozová
učitelka tělesné výchovy
Vlaďka Šťastná - Happy
Vlaďka Šťastná - Happy
učitelka výtvarné výchovy
Proč pracuji v Duhovce
Způsob práce, propojení, spolupráce na projektech. Ten proces, ta cesta, vše propojit, umožnit dětem zkušenost i mít přehled, dát vše do souvislostí. Tvůrčí svoboda, hledání inspirace, radost a naplnění, bez ohledu na výsledek. KREATIVITA, možnost reagovat na aktuální kulturní dění, výročí a výstavy. Jestliže chcete cokoliv poznat? Zúčastněte se toho.
Zkušenosti, které mi v práci pomáhají
Asi to, že jsem měla možnost pracovat v různém tvůrčím prostředí. Realizovat a koordinovat projekty - výstavy, festivaly , PR akce, výtvarné workshopy, autorská čtení. Práce v nakladatelství, v nadaci a neziskovém sektoru. Loutkové divadlo a tvorba loutek a výroba kostýmů. Možnost pracovat ve školákách, školách, nadacích a mateřských centrech. Organizování táborů. Cesty po světě a různý způsob práce a pohled na ní. Ale vždy!?..Vlastní odpovědnost, tvůrčí svoboda, kreativita i pokora. To vše mi stále pomáhá, baví a naplňuje při práci s dětmi, i v našem ateliéru...